

Seminár pre učiteľov v materských školách: Prebúdzanie čitateľov v deťoch predškolského veku
24. mája 2019 o 9:00 - 16:00
23. mája 2019 o 9:00am
Túto udalosť / podujatie môžete vidieť aj v inom termíne.
Seminár pre učiteľov v materských školách:
Prebúdzanie čitateľov v deťoch predškolského veku
Seminár je určený pre pedagógov predprimárneho vzdelávania a jeho cieľom je priniesť inšpirácie, ktoré pomáhajú rozvíjať v deťoch zvedavého čitateľa.
Cez čítania z kníh a ich rozbor si predstavíme rôzne typy práce s knihou a spoločne budeme hľadať odpovede na otázky: Prečo chceme aby sa deti stali čitateľmi?, Ako vzbudiť zvedavosť na knihu a čítanie?, Ako čítajú nečitatelia?, Ako vybudovať čitateľsky priaznivé prostredie?, Ako inšpirovať rodičov, aby čítali deťom? či Ako budovať knižnicu?
Celodenný seminár sa uskutoční od 9.00 hod v škole Bakomi na ulici Gollnerovej-Gwerkovej v Banskej Štiavnici (bývalá budova Gymnázia vedľa Katolíckej školy) Potrvá cca 7 hod.
Organizujeme viacero seminárov pre učiteľov, v ďalších termínoch. Tento Seminár je však špeciálne určený pre škôlky. Vstup je bezplatný vďaka podpore Fondu na podporu umenia, ktorý akciu podporil z verejných zdrojov v akcii Almázia, B.Štiavnica Mesto kultúry.
Tibor Hujdič alias pán Mrkvička
Propagátor čítania detí a deťom. Cez dramatizované čítania a predstavovanie kníh inšpiruje deti na školách k čítaniu. Pre učiteľov, knihovníkov a rodičov lektoruje semináre na podporu záujmu o čítanie detí a na rozvoj čitateľskej gramotnosti. Spoluzakladateľ detské internetové kníhkupectvo Mrkvička, bol moderátorom autorskej rozhlasovej relácie Detská knižnica zameranej na kvalitné knihy pre deti a mládež. Je autorom knihy hier Rodičia ako detské ihrisko, ktoré využívajú dotyk a očný kontakt na rozvíjanie vzťahu medzi rodičom a dieťaťom.
Viktória Barátová
Mama, pedagóg a nočná sova. Vedie predškolské zariadenie v Košiciach a triedu najmladších škôlkarov. Spolu s pedagógmi vytvárajú v škôlke atmosféru, ktorá podnecuje deti, aby si našli cestu k čítaniu cez svoje záľuby, záujmy alebo cez osobnú situáciu. Súčasťou tohto prístupu je aj podporovanie pozitívneho vzťahu k čítaniu v rámci celej rodiny, čo napomáha aj k pevneniu
vzťahu rodič-dieťa.